Lions International en onze club

Onze club is, net als alle andere lokale Lions clubs, onderdeel van Lions International. Lions en Leo's (de jongerenafdeling van de Lions) zetten zich belangeloos in om anderen te helpen. Met zo'n 1,4 miljoen leden zijn de Lions al meer dan 100 jaar actief over de hele wereld en vormen de grootste serviceorganisatie ter wereld. In Nederland zijn ruim 10.000 Lions in meer dan 435 Lionsclubs actief. Geen enkele club is hetzelfde. Er zijn mannenclubs, vrouwenclubs en gemengde clubs, maar ook speciale clubs met alleen expats of mensen met dezelfde hobby of culturele achtergrond.

Onze club en wat betekent het om lid te zijn?

Mixed Lions Club Utrecht Novum is in 2007 ontstaan en is actief in Vleuten-De Meern (Leidsche Rijn). Onze club is een gemengde club met gemiddeld 25-30 leden. Het lidmaatschap van een Lions club is niet aan een leeftijd gebonden, maar streven wel naar een gezonde leeftijdsverdeling binnen onze club.

Al onze leden zijn geheel belangeloos lid van onze club en vinden het waardevol om een deel van hun (vrije) tijd aan het goede doel te besteden. Als club komen wij minimaal twee keer per maand bij elkaar: eenmaal voor onze maandelijkse vergadering en eenmaal voor een clubactiviteit. Onze bijeenkomsten zijn over het algemeen op donderdagavond en vergaderen doen we op een vaste locatie. Daarnaast hebben wij onze activiteiten met betrekking tot fondsenwerving en is ieder lid onderdeel van één of meer commissies.

De kosten die wij als club maken, worden niet betaald uit de opbrengsten van onze activiteiten, maar uit de contributie die ieder lid jaarlijks betaald.

Fondsenwerving voor het goede doel

Wij zijn voornamelijk gericht op lokale goede doelen en zetten ons voor deze goede doelen in door enerzijds geld op te halen en anderzijds door de handen uit de mouwen te steken.
Zo organiseren wij verschillende evenementen waarbij de gehele opbrengst naar het goede doel gaat. Denk daarbij aan verschillende feesten, zoals Oktoberfesten en het ABBA Dance feest, maar ook al sinds een aantal jaar een badeendenrace. Sinds onze oprichting hebben wij op deze manier al ruim 200.000 euro aan goede doelen kunnen doneren. Deze doelen bepalen we gezamenlijk in onze club. Daarbij hebben we een sterke voorkeur voor doelen met een concreet karakter en die gericht zijn op kinderen in onze omgeving, zoals bijvoorbeeld het schenken van de cadeau’s voor de sinterklaasviering van het Wilhelmina Kinderziekenhuis of het schenken van overnachtingen in het Ronald McDonald huis in Utrecht (de zogenaamde Nachtzoenen).

Ten behoeve van onze fondsenwervingsactiviteiten hebben wij, naast onze vereniging, ook een stichting. Deze stichting heeft de ANBI status en brengt jaarlijks een jaarverslag uit dat openbaar is. De links naar deze verslagen staan onderaan deze pagina.

Meer weten of wellicht interesse om lid te worden?

Zou je meer willen weten over Lions en onze club of ben je wellicht geïnteresseerd om lid te worden? Laat het ons dan weten, zodat we in een persoonlijk gesprek nader kunnen toelichten wat ons drijft, wat we doen en wat we van elkaar kunnen verwachten.  Wij vinden het heel belangrijk dat potentiële leden goed weten wat onze club inhoudt en wat daarbij gevraagd wordt. Dat lichten we graag toe tijdens een nadere kennismaking. Laat hier je gegevens achter en we nemen contact met je op voor een nadere kennismaking.

Onze stichting

Ten behoeve van haar fondsenwervingsactiviteiten is er een aparte stichting opgericht. Deze stichting heeft de ANBI status.

Jaarverslagen

Onze stichting publiceert jaarlijks haar jaarverslag. Deze jaarverslagen zijn openbaar en onderstaand te vinden.